Особливості розвитку емоційної сфери дошкільника
У дошкільному віці відбуваються значні зміни в структурі емоційної сфери дитини, її ускладнення, що обумовлено соціалізацією змісту та форм прояву емоційних реакцій. Відбувається розширення модального ряду емоційних реакцій, інтегрування емоцій та інтелекту.
Емоційний розвиток дошкільника характеризується наступним:
• емоції проходять шлях прогресивного розвитку;
• діяльність - основа емоційного розвитку;
• емоційні процеси відіграють важливу роль у регуляції діяльності;
• онтогенез емоцій нерозривно пов'язаний із загальним ходом психічного розвитку;
• на розвиток емоцій впливають всі структурні компоненти психіки (пізнавальні процеси, мотиваційна сфера, самосвідомість).
Зміст емоційного розвитку і його вікову динаміку визначають "емоційні новоутворення", послідовно формуються на різних етапах онтогенезу.
Протягом дошкільного віку відбувається зміна змісту емоцій, трансформація емоційних переживань, з'являються нові емоції і почуття, що пов'язано зі зміною змісту і структури діяльності дитини. Під впливом різних продуктивних видів діяльності, ознайомлення з навколишньою природою і музикою розвиваються естетичні емоції, як здатність сприймати, відчувати і переживати прекрасне в навколишньому житті і в творах мистецтва. Під впливом занять і дидактичних ігор розвиваються інтелектуальні емоції: здивування, цікавість (допитливість), впевненість або сумнів у своїх думках і діях, радість від правильного рішення задачі, які сприяють вдосконаленню пізнавальної діяльності дошкільника, її способів і прийомів. В результаті виконання моральних вимог розвиваються моральні емоції, що грають велику роль в особистісному розвитку дитини та формуванні його активної позиції в якості суб'єкта діяльності.
Коментарі
Дописати коментар